#1 [↑][↓]  24-09-2010 19:32:43

wasp
En vacances
Date d'inscription: 23-03-2008
Renommée :   -7 

[FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

Bonsoir,

je n'arrive à nouveau pas à obtenir un détourage correcte ???? pourtant pour cette photo j'ai utilise le détourage de Filipo:
avec serveur google.

http://belforum.net/img/4/539c52e142f24e653f2b61b1cbab18c6.jpg

là avec service 2

http://belforum.net/img/4/dbede585d0e874138bcb7836dbdbb6c0.jpg

j'ai retéléchargé FSE, relu les tutos , vérifier les couleurs ect.....

je ne vois vraiment pas la raison, j'en ai ras le bol e_coleree_coleree_colere3e_colere3

POUR FSX C IDEM QUE POUR FS9  ?????

Dernière modification par wasp (24-09-2010 19:33:58)


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#2 [↑][↓]  24-09-2010 20:03:39

djteuf
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

le plus simple, c'est de faire une partie noire (tout ce qui ne sera pas utilisé ultérieurmeent) et ensuite, tu fais une conversion avec DXTBmp

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#3 [↑][↓]  24-09-2010 20:05:01

F-GMOM
Commandant de bord
Lieu: LFMT
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

Salut,

Je viens en ton aide,

Tout d'abord, il y a une chose qui faut savoir, les détourages se font avec Google Earth, je ne t'apprends rien pour l'instant mais la nouvelle mise à jour de google earth créer ces divers problèmes.
Pour cela je te conseille de télécharger, la version 5.1 de Google Earth normalement si tu effectues bien tes contours "coast" et "deepwater" en suivant les tutos de Filipo puis enregistrer le fichier AreaKml.KML tu trouvera le résultat que tu veux dans FS.
A+ Bon courage.

Dernière modification par F-G034 (24-09-2010 20:05:58)

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#4 [↑][↓]  24-09-2010 21:25:39

wasp
En vacances
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

merci mais ça parait con ...... impossible de télécharger la 5.1, même sur les sites qui propose la 5.1, il te redirige sur la 5.2 ????

en fait tu télécharge un installateur !!

j'ai regardé si j'avais une ancienne version dans mes archives mais non.

si tu as une solution je prends


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#5 [↑][↓]  24-09-2010 21:32:26

F-GMOM
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

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#6 [↑][↓]  24-09-2010 21:35:05

wasp
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

NON NON c'est LA 5.2 winkwink ok en cherchant sur le site j'ai trouver merci encore.

je vais faire un essai

bonne soirée

Dernière modification par wasp (24-09-2010 21:46:48)


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#7 [↑][↓]  24-09-2010 23:50:18

wasp
En vacances
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

Après télécharger le bon google et refait un détourage aucun changement quand au résultat

IDEM QUE LE POSTE 2

VOILA MON FSE si vous voyez qq chose

http://belforum.net/img/4/499cbe1d86a430de922ff5e240f8dde5.jpg

A demain wink


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#8 [↑][↓]  25-09-2010 08:45:16

F-GMOM
Commandant de bord
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

Salut wasp,

La zone que tu as sélectionné est parfaite. smile
tu as bien fait tes contours en respectant les fonds marins et les plages ?
Tu as bien enregistrer ensuite "mes lieux préférés" en AreaKml.KmL puis ensuite déposé ce fichier dans le dossier Work ?
Après si ces questions, ne change rien, j'ai encore une autre solution ^^
a+

Dernière modification par F-G034 (25-09-2010 08:52:13)

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#9 [↑][↓]  25-09-2010 10:03:07

filipo
En vacances
Date d'inscription: 14-03-2008

Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

Mon détourage, celui des LANDES, s'arrête au dessus du bassin d'Arcachon, car les textures Google changent de colorimétrie juste au dessus.

D'ailleurs, on le voit très bien sur ton premier screen.

Tentes une importation sous FSET en "raclant" le haut du bassin ... je rappelle au passage que la zone importer sous FSET doit être inférieure à la zone traitée sous Google.


Les KML disponibles sur mon site sont à utiliser tels quels, ils sont fonctionnels immédiatement, pour vous faire gagner du temps dans l'opération longue du détourage. Il n'est donc pas nécessaire de les reprendre sous Google Earth , à moins de les améliorer wink

Dernière modification par filipo (25-09-2010 10:05:04)

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#10 [↑][↓]  25-09-2010 11:26:33

wasp
En vacances
Date d'inscription: 23-03-2008
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

Merci filipo mais c'est reparti comme en 14 FSE ne prends pas le détourage  ?????

ZONE celle au-dessus fichier kml celui sur ton site des cotes Atlantique de dommique et voilà le résultat !!

fichier KML UTILISER TEL QUEL COMME TELECHARGE SUR TON SITE

http://belforum.net/img/4/edcf6ddc0d6dee0333d63a288448d8a2.jpg

je l'ai déja dit mais ras le bol et c'est pas la première fois  j'en comprends pas la raison ???

Voilà A++


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#11 [↑][↓]  25-09-2010 15:51:41

wasp
En vacances
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

F-GO34 Je veux bien ton autre solution car vraiment je n'y comprend rien je viens :

1) réinstaller FSE sur C les autres dossier sur D comme dans le fichier init
2) utiliser le détourage cote Aquitaine de Dominique renommé en : AREAKML.KML
3) create masks est bien sur yes , are snap sur off

je respecte parfaitement la procédure depuis 24h que je suis dessus et j'ai fait des détourages qui fonctionnés

La seule chose que j'ai remarque c'est à l'ouverture de la 1er fenêtre , je parle de la succession de fenêtres dont la dernière est une montagne blanche .

sur cette 1er en bas cela va très vite "" Area fil...... does not existe "" ou quelque chose comme cela.

Le détourage ne semble pas être pris en compte ??????  pourquoi ?? le fichier init, google

merci de votre aide


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#12 [↑][↓]  26-09-2010 13:43:33

filipo
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Date d'inscription: 14-03-2008

Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

s'il trouve pas le fichier KML, y'a pas 36 solutions wink

soit il n'est pas nommé correctement, soit il n'est pas placé au bon endroit ... je sais bien que tu as du vérifier maintes et maintes fois, mais y'a bien une raison.

Télécharges celui là, renommes le Areakml.kml

et testes à nouveau.

Après ça, je ne sais plus quoi te dire d'autres yikes

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#13 [↑][↓]  26-09-2010 19:36:55

wasp
En vacances
Date d'inscription: 23-03-2008
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

voilà le résultat :

http://belforum.net/img/4/47d367d7e1a16458358fc9978bfa1055.jpg

c'est imcompréhensible voici les éléments pour essayer de comprendre :

http://belforum.net/img/4/423ce45962562467b61b762b2e0da999.jpg


      FS Earth Tiles   Pre Version V1.0  HB-100, July 2008
#
#  ****.***   you need to replace this with a service base address.
#  %s         In the URL %s is the placeholder for the later on service access filled in Tile code
#
#  hint: Check Tile Proxy Project forums to figure out working service configurations
#        Also mind that a service URL often contains a map version number that you should update from time to time (try and err)
#
#  check the user documentation (UserDocu.rtf) for help with the parameters in this file
#
#-------------------------------------------------
# WARNING!
#
# Earth Services have copyright on their material! That means you may not distribute sceneries you create that includes such material!
# You are also not really allowed to download such material and use it in FS or elsewhere without the permission of the services.
#
# Also note that some services will not like you accessing their informations in this for them uncontrolled way
# and temporary block and ban you.
#
#-------------------------------------------------


#--- Services Configuration ---    # you can add up to 9 Services entries

[Service1]
ServiceCodeing   = qrts
ServiceUrl       = http://khm0.google.com/kh?t=t%s&n=404&v=48   #you need to replace the * with a service base url (universal map version v=1000)
#Referer         = http://khm0.google.com                         #optional,you can try with and without this to establish a connection
#UserAgent       = Mozilla/4.0                                   #optional, alternatives: MSIE 7.0; Windows NT 6.0; or any fictional name
ServerVariations = khm0,khm1,khm2,khm3                               #Server variations that all have to contain the same Tiles

[Service2]
ServiceCodeing   = 0123
ServiceUrl       = http://a1.ortho.tiles.virtualearth.net/ … jpeg?g=172   #you need to replace the * with a service base url
#Referer         = http://a1.ortho.tiles.virtualearth.net                        #optional (older versions g=104, g=52)
#UserAgent       = Mozilla/4.0                                                   #optional
ServerVariations = a0,a1,a2,a3                                                   #Server variations that all have to contain the same Tiles


[Service3]
ServiceCodeing = xyz
ServiceUrl     = http://us.maps3.****.***/aerial.maps.****.***/img?%s&v=1.8&t=a        # You need to replace both groups of ****.***
#Referer       = http://us.maps3.****.***                                               # (old versions v=1.7, v=1.5)
#UserAgent     = Mozilla/4.0


[Service4]
ServiceCodeing   = qrts
ServiceUrl       = http://kh0.******.***/kh?t=t%s&n=404&v=26     #you need to replace the * with a service base url
ServerVariations = kh0,kh1,kh2,kh3                               #Server variations that all have to contain the same Tiles (old versions v=24, v=20)



[ProxyList]                                                      #if you want to use proxies (web/http) add them here
direct                                                           #use the word "direct" in the List to mark a connection without Proxy
#127.0.0.1:8118                                                  #local proxy  (example for TOR net)                                             
#130.149.49.26:3124                                              #external proxy example
#direct                                                          #you may enter the same Proxies more than one time in this list if you like
#132.239.17.224:68664                                            #Use the next button to change cycle throughthe proxy list manualy. (note original I planed a proxy change automatisation but didn't implement it at the end)



#---FS Earth Tiles Start up default values---

[FSEarthTiles]

WorkingFolder            = D:\FSEarthTiles\work                 #working space folder.
SceneryFolder            = D:\FSX\Addon Scenery\FSEarthTiles    #scenry folder. Note it stores the files in the texture and scenery Sub-folder (also creates any missing folders)

DownloadResolution       = 1                                    #-4...8
StartWithService         = Service2
SelectedSceneryCompiler  = FSX                                  #choose: FSX or FS2004 
AreaSnap                 = Off                                  #Off/LOD13/LatLong/Tiles/Pixel, IMPORTANT: Select LOD13 for FS2004 to avoid water borders!
CreateAreaMaskBmp        = Yes                                  #if Yes Area Mask Bitmap will be created that are used for Blend and Water and Seasons. (note FS2004 does not know blend)
CompileScenery           = Yes                                  #Yes = Compile the Scenery, No = Download the Area only.
AutoReferenceMode        = 1                                    #  1..4 only active if AreaSnap is not off
                                                                #  1 = match exact Area Dimensions, 2 = allow to go one large, 3 = maximum freedom in going larger (largest areas simular to Area Snap Off), 4 = divide into single units

Zoom                     = 4                                    # -4...18

AreaDefinitionMode       = 1Point                               #1Point / 2Points
AreaSizeX                = 1                                    #[nm]  Usage of this value depends on your AreaDefinitionMode setting (used on 1Point)
AreaSizeY                = 0.6                                  #[nm]  Use point for broken numbers here such as 1.5 or 0.75 no matter what language setting you use
CenterLatitude           = 44deg 25min 00sec north             #Usage of this value depends on your AreaDefinitionMode setting (used on 1Point)
CenterLongitude          =  8deg 51min 00sec east
NorthWestCornerLatitude  = 44deg 25min 00sec north             #Usage of this value depends on your AreaDefinitionMode setting (used on 2Points)
NorthWestCornerLongitude =  8deg 51min 00sec east
SouthEastLatitude        = 44deg 25min 00sec north             #Usage of this value depends on your AreaDefinitionMode setting (used on 2Points)
SouthEastLongitude       =  8deg 51min 00sec east


#-- Additional Settings --
TextureUndistortion         = PerfectHighQualityFSPreResampling  # choose: Off/Good/Perfect/PerfectHighQualityFSPreResampling. It corrects the texture to ensure accuracy on large areas and in best mode it heavy improves FSCompiler result but costs a lot memory
                                                                 # Off     -> Not recommended (inaccurate on large areas)
                                                                 # Good    -> Fast with Good Quality, small Memory usage
                                                                 # Perfect -> Remarkable slower but perfect accuracy, small Memory usage
                                                                 # PerfectHighQualityFSPreResampling -> Increase of Texture Quality through Pre-Resampling (Doing FS's job, just with much more quality result). Heavy Memory usage (6 times more). As slows as Undistortion Perfect.

FSPreResampleingAllowShrinkTexture = Yes                         # Yes = Shrink the Texture on resampling instead enlarging. That generates one LOD Level less. Saves HD and memory space. Sharper but less Antialiasing effect. (only aktive if TextureUndistortion = PerfectHighQualityFSPreResampling)
FSPreResampleingShrinkTextureThresholdResolutionLevel = 3        # Textures with selected Resolution Level less or equal this values becomes shrink instead enlarged. Usefull if HD space is limited to get the maximum quality for the highest LOD.
                                                                 # Example. The Default value 3 means: Dl Res 3 was earlier converted to one LOD up: LOD14, and with this it will be shrinked/converted in LOD13 (which match more with the table on the GUI). Dl Res 4 will still be converted upward to LOD13 (only active if FSPreResampleingAllowShrinkTexture = Yes)

Brightness                  =  -6.0                              #[percent] Texture Color Enhancement. Brighness is best set to BrighnessValue =  - 0.5 * ContrastValue;         
Contrast                    = +12.0                              #[percent] Texture Color Enhancement.

DownloadFailTimeOut         = 1800                               #Time out in seconds. If connection breaks and the tile flow stops this is the time after which the download attempts stops. 
MaxDownloadSpeed            = 20                                 #Max download Speed in Tile per Seconds [Tile/Sec]. You can enter broken values like 0.1.  One Tile is about 12kByte in transfear. 20 Tile/Sec is max (Internal hardcoded speed limit for fairness reason)

MaxMemoryUsageFactor        = 1.0                               #Factor of Maximum of Memory Usage of detected allocable texture memory. (there is already a 5% marging).
WebBrowserRecoverTimer      = 15                                #[sec] If the WebBrowser Tile flow stops due not accessible pages or redirected or user interruptuions etc the flow is auto restarted after this time

WebBrowserNoTileFoundKeyWords = Not Found,HTTP Error 404,Bad Request    #If a WebPage with any of this KeyWords are found (seperated with comma) instead a Tile, The No Tile Found Tile will be used. (else it tries again and again and again..endless..a WebBrowser only problem...(no proper HTTP error msg accessable or I found none)).
                                                                        #Note that the Words used here are Service dependent. Also make sure there is no collision with the Windows internal Page if connection breake. The Wordsyou use should not apear on the Windows connection lost info page else you get No Tile Founds on connection breake also which we don't want.
 

#--- Yes/No Switches --
UseCSharpScripts            = No                                #If yes then the Scripts will be loaded and usesd.
KeepAreaInfFile             = Yes                               #if Yes then this keeps the Area.inf              File (used for FS scenery compilation with resample.exe with no Water or Season Masks)
KeepAreaMaskInfFile         = Yes                               #if Yes then this keeps the AreaMasks.inf         File (used for FS scenery compilation with resample.exe with Water Masks)
KeepAreaMaskSeasonInfFile   = Yes                               #if Yes then this keeps the AreaMasksSeasons.inf  File (used for FS scenery compilation with resample.exe with Season Masks (and water))
KeepAreaEarthInfoFile       = Yes                               #if Yes then this keeps the AreaEarthInfo.txt  File (used for Water and Season creation) required input file for FSEarthMasks
KeepSourceBitmap            = Yes                               #if Yes then this keeps the Area.bmp           File (This is the original downloaded and assembled Area.bmp and is required for FSEarthMasks and scenery compilation with Area.inf)
KeepSummerBitmap            = Yes                               #if Yes then this keeps the AreaSummer.bmp     File (used in AreaMask.inf for scenery compilation with Water/Season Masks. Can be recreated through FSEarthMasks)
KeepMaskBitmap              = Yes                               #if Yes then this keeps the AreaMask.bmp       File (used in AreaMask.inf for scenery compilation with Water/Season Masks. Can be recreated through FSEarthMasks)
KeepSeasonsBitmaps          = Yes                               #if Yes then this keeps the Various Season Bitmaps Files (used in AreaMask.inf for scenery compilation with Water/Season Masks. Can be recreated through FSEarthMasks)
FS2004KeepTGAs              = Yes                               #choose: Yes or No (you will find them in the \yourscenery\texture\TgaSourceFiles folder)
UseInformativeAreaNames     = Yes                               #No -> Area.bmp, Yes -> Area_Lp2_SnapLatLong_N042470000_N042400000_E010050000_E010170000.bmp
ShuffleTilesForDownload     = Yes                               #if you want the Tiles to be shuffeled downloaded instead in plain order
ShuffleAreasForDownload     = No                                #if you want the Areas to be shuffeled downloaded instead in plain order
AutoStartDownload           = No                                #Automatical starts the download on application start
AutoExitApplication         = No                                #Automatical exits the application after the work is done
OpenWebBrowsersOnStart      = No                                #Yes = Right open the WebBrowser Engine on Start of the Application.
ShowDisplaySelector         = No                                #Yes = shows the Display mode selector with the 2 modes Free/Tile. Usually of no use except for study/debug. 
SuppressPitchBlackPixels    = No                                #Yes = All absolut black Pixels color(0,0,0) will be transformed into color(0x01,0x01,0x01) pixels.
CompileWithAreaMask         = Yes                               #Yes = Compiles the Scenery by useing AreaMasks (AreaFS..MasksInfo.inf) . Should best stay on yes. (only active when CreateAreaMaskBmp  = Yes)


#--- FS compiler ---
UseLODLimits               = Yes                                #Set to Yes to aktivate FSET's minimum destination LOD creation logic. (effects FSX only)
MinimumDestinationLOD      = 13                                 #Generates at least LOD's up to this LVL to avoid FS default scenery comeing through. Only active when UseLODLimits = Yes
CompressionQuality         = 100                                #FS default is 100%. Some like 80 better to generate smaller bgl's on cost of teh quality.


#--- FS Compilers ---
FSXSceneryCompiler       = resampleFSXSP2.exe
FS2004SceneryCompiler    = resampleFS2004.exe
FS2004SceneryImageTool   = imagetoolFS2004.exe                  #if missing the FS2004 compilation stops with the .tga's (no complete FS2004 executable scenery!)


#--- FS Earth Masks ---
FSEarthMasksTool          = FSEarthMasks.exe


#--- Earth Masks Config ---
CreateWaterMaskBitmap      = Yes    # yes = create Water/Blend Mask. (An Area Vectors file (.Kml or .svg) is required for this!)
                                   
CreateSummerBitmap         = No     # yes = create Summer Texture  * Important! -> *,  A summer Texture is required when you want to work with FSEM's Color Adaption for Water Regions.

CreateNightBitmap          = No     # yes = create Night  Texture
CreateSpringBitmap         = No     # yes = create Spring Texture
CreateAutumnBitmap         = No     # yes = create Autumn Texture        (Thomas M. routines check FSEM Scripts)
CreateWinterBitmap         = No     # yes = create Winter Texture        (Thomas M. routines check FSEM Scripts)
CreateHardWinterBitmap     = No     # yes = create Hard Winter Texture   (Thomas M. routines check FSEM Scripts)

BlendBorders               = No     # yes = auto blend Borders (Blend-Transition) of an (Multi-)Area


#--- Third Party Tools ---
UseAreaKMLFile                  = Yes                         #yes = an AreaKML.kml File is expected in the Work Folder used for Water and Blend Vectors. You need to create that File in advance!
UseScalableVectorGraphicsTool   = No                          #yes = Starts the SVG Tool for every Downloaded Area (Only if CreateAreaMaskBmp is on)
ScalableVectorGraphicsTool      = D:\Inkscape\inkscape.exe    #Used for Drawing Water and Blend Vectors creating a .SVG File

si quelqu'un pouvait me passer un fichier FSE init qui fonctionne pour remplacer le mien peut etre la solution  ?


merci j'en peut plus

Dernière modification par wasp (26-09-2010 19:38:53)


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#14 [↑][↓]  26-09-2010 19:44:06

filipo
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

d'après tes screens tu utiliserais FSET sur un SEVEN 64 bits , tu confirmes ?

si c'est le cas, n'ayant pas de retour sur cet OS pour des éventuels problèmes de détourage, essaye de faire tes imports de scènes sur ton XP peut-être ...

c'est une piste

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#15 [↑][↓]  26-09-2010 19:48:52

golf46
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

change de fichier init winkwink

Dernière modification par golf46 (26-09-2010 19:52:30)


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#16 [↑][↓]  26-09-2010 19:55:44

wasp
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

je confirme seven 64bit mais je n'ai xp sur mon disque  !!!!!!! si je réinstalle xp suis je obliger de tour réinstaller ??

autre chose de bizarre:

http://belforum.net/img/4/7d12d3614509cf538c291f2b6e3429e1.jpg

pourquoi ces deux KML.KML Alors que dans mon dossier work j'ai Areakml.kml

Dernière modification par wasp (26-09-2010 19:58:05)


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#17 [↑][↓]  26-09-2010 20:50:29

Lagaffe
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

Bonsoir,

Areakml.kml.kml semble indiquer que tu as du laisser le système ne pas afficher les extensions de fichiers (connus ?).
Est-ce cela ?


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#18 [↑][↓]  26-09-2010 21:53:18

wasp
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

LAGAFFE je pige pas que veux tu dire car je n'ai rien fait


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#19 [↑][↓]  26-09-2010 22:03:35

Fuchs
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

il y a un ".kml" en trop dans le nom de ton fichier, renomme le en "Areakml.kml"

de plus, FsTe marche tres bien avec 7 64, il faut juste se méfier de la version de Goggle earth qu"on utilise, la dernière est foireuse

Dernière modification par Fuchs (26-09-2010 22:06:06)


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#20 [↑][↓]  26-09-2010 23:24:05

wasp
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

mon soucis et ce que ne comprends pas , je décompose :

lors de l'enregistrement de mon détourage je nomme le fichier Areakml.kml et faisant attention à l'extension kml.

Mais dans mon dossier d'enregistrement je retrouve mon fichier et là je lis : Areakml  l'extention à disparue donc quand je déplace le fichier ver le dossier work je le renomme Areakml.kml

je viens de faire un ESSAI AVEC LE FICHIER DS WORK NOMME Areakml   Sans extension voila le résultat /

http://belforum.net/img/4/35e01533728c4c57ff8ccfc39654e8fb.jpg

http://belforum.net/img/4/db847e31cd2e02865d015937eae0030e.jpg

je n'ai peut etre pas assez débordé sur la mer (serveur google)

mais pensez vous que cela soit la sotution ?

Dernière modification par wasp (26-09-2010 23:25:40)


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#21 [↑][↓]  27-09-2010 00:26:49

Fuchs
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

il me semble que c'est l'une des plus simple et la plus jolie


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#22 [↑][↓]  27-09-2010 19:49:55

wasp
En vacances
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Re: [FSX] Fsearthtiles Détourage fsx

il semble que mes soucis soient résolus !! ? la solution pour ceux qui rencontreraient le même problème.

1)google 5.1
2) ne pas renommer les Aerakml  avec le extension kml ; le fichier dans le dossier work = Areakml

je viens de comprendre que peut être je n'ai coché afficher les extensions et voilà pourquoi je me retrouvais sans le savoir avec Areakml.kml.kml.

j'espère en avoir fini .................


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